Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 18 augusti 2017

Planering.

Har varit vid min kompis, den fd. skollärar´n på middag och planering.  Vi började med att inta middag ute på balkongen, Sen gå i genom scemat för kassatjänstgöringen på Jazzklubben, det är snart bara en månad till första kvällen, sista torsdagen i september. Jag och fd.skollärar`n tar första kvällen preliminärt, han gör ju upp scemat så vi får välja vilka kvällar vi sitter i kassan eller om vi vill höra artisterna klokt.
Sen planerade vi en resa långt upp i Norrland för att hämta en orgel. En och en halv dag för att köra upp, en dag för att montera ner och lasta orgeln på en släpkärra, sen en och en halv dag för att köra hem. Nu kom vi på sent i kväll att det kanske var bättre att få tag på ett lite större fordon här nere på ön. Han har planerat att åka upp med en bil och hyra en släpkärra däruppe och sen lämna den här nere på ön. Nu visar det sig att det är inte alla som har det konceptet och det vi fick fram var rätt kostsamt.
En bit in i september är det tänkt att vi åker upp och sen ska vi klara det på fyra dagar, det blir inte många timmar till att kolla omgivningen däruppe.
Nu är det dags att börja ladda för klubbmatch mot Visby GK i morgon, så jag får väl krypa i säng och hoppas att jag har mjukat upp lagom till jag slår ut nån gång vid middagstid i morgon.

2 kommentarer: