Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 19 augusti 2017

Sejern är vår !

Har haft en mycket trevlig dag i dag på När. Cyklade bort till Öster fram mot tiotiden och där stod redan Perssons buss och väntade. Lastade in klubborna och vid tieblecket drog vi söderut. Plockade upp ett antal golfare längs vägen och åkte ner till Kronis för att hämta det ständigt vandrande priset. Det var dock redan medskickat med annan spelare. Efter att vi  hämtat upp några till så gick färden över Hemse mot När dit vi kom något försenade.
Lunch serverades innan det var dags för första bollen att gå ut, det är alltid kutym att de bägge ordförandena går ut i förstaboll sen fylls det på efterhand. Det visade sig att jag skulle spela mot samma kille som jag vann över i våras på Kronholmen. Nu spelade vi oavgjort men hade mycket trevligt i bollen där Åsa från När och Totte från Visby även ingick. Åsa var lite sur att hon förlorade knappt men som sagt vi hade kul i bollen och det är huvudsaken.
Totalt så vann vi i När med 15 - 9 så det var en ganska förkrossande seger.
                                                               
 Det här är priset vi spelar om, ett par gamla golfare som har vandrat ända sen nittonhundrasjuttionio. Då fanns inte golfbanan på När ännu så hemmamatcherna avgjordes ute på Närsholmen ändå till Länstyrelsen började bli motsträviga.
En öl och en matig baguette när vi spelat färdigt, och mycket eftersnack blir det. Och, jo, jag fick åka med in till stan också. Behövde inte  ligga i bagageutrymmet men jag hade ordförande Lars på stolen mot gången hem. Och de blev strax gladare när jag tog fram min lilla birdieplunta med whiskey som inte gått åt. Det gjorde den i bussen hem. Ser redan fram mot nästa möte i vår för vi har ju som sagt alltid trevligt på våra möten.

1 kommentar: