Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 17 januari 2018

Dagarna rinner på.

  I går lät jag det blåsa och snöa, jag satt  pall i princip hela dagen med en bok. Såg visserligen tredje avsnittet av Bron som jag missade i måndags kväll. Är lite svårt att hänga med i alla olika turer tycker jag men det är ju en del avsnitt kvar så då löser det väl sig.

  Onsdag i dag och då fick jag vara lite mer aktiv igen. Månadsmöte i V-hejde bygdegård med Jolly Bob experience som underhöll, de är fem stycken i gruppen men bara tre är pensionärer och kan komma loss så här en eftermiddag. Det var full sväng ändå med deras Bluegrass musik på bas, gitarr, banjo och sång på alla tre. Jag gjorde upp med dom att de fick komma tillbaka, i april går den fjärde i pension så efter det så.
Efter fikat kom Roland S från Wessman o Petterssons bokhandel och presenterade en hel del nya böcker. En hel del som är skrivet av gotlänningar hade han med och visade upp. Blev ett riktigt bra möte.

  Sen hem och ta igen sig ett tag innan det var dags att dra i väg på körövning med Öronfröjd. Mycket nytt som ska tränas in tillsammans med en del som vi varit på innan. Det enda framträdande som är inbokat ännu är inte förrän i slutet på maj. Men det brukar bli lite ändå innan dess, om inte annat så får vi väl vara med på nån sammankomst där i kyrkan där vi övar. De brukar vilja det som en liten avbetalning på lokalhyran.
Och nu ska jag vila upp mina geniknölar för bridgen i morgon förmiddag.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att dagens bud sitter som de ska!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo de satt som de skulle, så blev jag hoplottad med
      en som spelade bra. V van ! Kram.

      Radera