Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 17 mars 2018

Inte på hugget.

  Vad hjälpte det att jag var tidigt i säng i torsdagskväll, låg och hostade hela natten. Sömnade in ordentligt fram mot morgonsidan. Kom ur sängen vid niotiden och släpade mig upp i köket för intag av medikamenter. Gick sen in och satte mig framför teven invirad i en pläd. Vaknade till varje gång kommentatorerna gick upp i höjdläge för att sen slumra till igen. Fick ont i skallen men kom underfund med att det var koffeinbrist så fick i mig några baljor. När skallvärken gick över blev jag lite sugen i stället så fram på eftermiddagen fick jag i mig lite mat.

  Host, host i natt också men sov nog lite mer och kom upp tidigare. Kryss i tidningen och melodikryss som vanligt på lördagarna. Sen började jag frysa igen och blev sittande där invirad i pläden men hängde med bra i sporten. När klockan blev fyra och idrotten var slut så tog jag mod till mig för en promenad. Ner över hamnen och Almedalen och bort till Botaniskan. Sen upp över öster och var hemma efter nästan en och en halv timme. Kände mig betydligt piggare efter en sabla massa kall luft omkring, och i mig. Men efter lite välbehövlig mat kom jag snart in i mitt vanliga slöande så det blev en stund framför dumburken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar