Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 18 mars 2018

Och hur ska man nu fördriva dagarna ?

  Sista värdscupshelgen för skidorna både på längden och tvären, en helg kvar för skidskyttarna och Paralympic avslutade tävlingarna i dag. Nu är det bara att hoppas att snön försvinner och gräset börjar frodas. Har inte rört mina klubbor sen den sjätte september i fjor. Spelade min senaste runda individuellt på Säters GK i PRO-SM. Men jag har ju alltid sagt det att man ska sluta när man ligger på topp.

  Det sa jag om bridgen också när vi hade varit i väg i Skövde på SM. Nu har jag spelat i stort sett varje torsdag förmiddag sen nån gång i december och tycker det är för jäkla roligt. Och klubborna står här i ett hörn och ser molokna ut, kroppen börjar svara mot medicinen så det finns hopp. För sluta, nja, det tror jag inte på.

  Blev en promenix över A7-fältet när skidskyttarna kommit i mål och solen ännu var uppe. Nästan så man går och irriterar sig på solen när den står så lågt, man ser ju inte vem man möter. Men hellre motsol än regn eller snö i ansiktet. Nu lovar dom plusgrader framöver och det är vårdagjämning i veckan, så nu får det vara nog med vintern.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig - Nu får det vara nog med vinter!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har de ju lovat lite varmare i alla fall på dagarna.
      Snön som faller under natten smälter bort på dagen, det
      går åt rätt håll ! Kram !

      Radera